Search

Sopka Krakatoa rozpoutala tsunami, zraněných jsou stovky, mrtvých desítky - SeznamZprávy.cz

Agentury přinášejí svědectví, jak to v místě neštěstí vypadalo. Třeba patnáctiletého Muhammada Bintanga, který na populární pláži Carita Beach na západním pobřeží ostrova Jáva viděl, jak se vlna blíží. „Přijeli jsme v devět večer na prázdniny a náhle tu byla voda. Všechno zčernalo. Nešla elektřina,“ uvedl.

Třiadvacetiletý Lutfi Al Rasyid pro AFP vypověděl: „Nemohl jsem nastartovat svou motorku, a tak jsem utíkal pryč. Modlil jsem se a utíkal jsem, jak jsem mohl nejrychleji.“

„Musel jsem utíkat, zatímco vlna překonala pláž a pronikla 15 či 20 metrů do vnitrozemí,“ vylíčil Nor Öystein Lund Andersen podle agentury AP.

Zrovna pořizoval snímky sopky, když náhle uviděl, že se k němu blíží velká vlna. „Příští vlna se dostala k hotelu a smetla auta ze silnice za ním. Stihl jsem s rodinou uprchnout lesními stezkami do vyšší polohy, kde se o nás místní postarali. Bohudíky jsme vyvázli nezraněni,“ dodal.

Let's block ads! (Why?)

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sopka-krakatoa-rozpoutala-tsunami-zranenych-jsou-stovky-mrtvych-desitky-63085

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Sopka Krakatoa rozpoutala tsunami, zraněných jsou stovky, mrtvých desítky - SeznamZprávy.cz"

Post a Comment

Powered by Blogger.