Search

ON-LINE: Byla to politická vražda, tvrdí matka zastřelené Martiny Kušnírové - Novinky.cz

10:27 - Obviněná Zsuzsová se ptá Kušnírové, na základě čeho jí obviňuje. „Jaký máte důkaz na to, že já mohu za smrt vaší dcery,“ ptala se. „Důkazy nemám, ale jinak byste tady neseděla,“ odpověděla Kušnírová.

10:26 - „Jan mi na to řekl: 'Myslím, že jednou se Slovensko probudí a věci se dají do pořádku. Někdo pro to ale musí něco udělat'."

10:25 - „S Jankou Kuciakovou jsme ho prosili, aby o Kočnerovi nepsal, ale řekl nám, že někdo na to musí poukázat, co se děje. Nedal si říct,“ dodala Kušnírová.

10:24 - Předsedkyně senátu se vrátila k trestnímu oznámení na Mariana Kočnera. „Mluvili jsme o tom 12. října 2017 ve Velké Mači. Janko nám pustil nahrávku, jak mu Kočner vyhrožoval,“ uvedla Kušnírová.

10:23 - „Janko psal o Kočnerovi, jednou mi říkal, že se spolu sešli na parkovišti. Kočner se Janka ptal: „Odkud jsi to vyňuchal, dvanáct let stará záležitost, jen tři lidé o tom věděli?“ Zůstalo jen u slov tehdy. Nevím, o co přesně šlo,” vzpomínala.

10:21 - Zlatica Kušnírová věděla, že snoubenec její dcery psal také o Kočnerovi. „Říkal nám o Kočnerových výhrůžkách. Měla jsem o ně strach, ale Janko se smál, že nejsme v Americe. Martina mi říkala, že se nemám dívat na kriminálky, že moc fantazíruji,“ řekla a pokračovala: „Janko něco napsal o Kočnerovi, ale už si nevzpomínám, o co přesně šlo. Pak došlo k výhrůžkám. Martina byla doma a říkala do telefonu Jankovi, aby se zamkl. To mi bylo divné, oni se nikdy nezamykali.”

10:19 - Na otázku prokurátora, zda mluvili spolu o Kuciakově práci, odpověděla: „Janko psal článek a s Martinou ho pokaždé konzultoval. Všechno jí říkal. V roce 2015 mi Martina řekla, že Fico dal trestní oznámení na Janka. Po nějakém čase Fico to obvinění stáhl,“ řekla.

10:08„Od první chvíle jsem říkala, že je to politická vražda,“ řekla Kušnírová. Upřesnila, že za tou vraždou je určitě ten, o kterém Ján psal.

10:06 - V den vraždy Ján Kuciak a Martina Kušnírová nezvedali telefon. „Nezvedali ani druhý den, ale říkala jsem si, že mají hodně práce. Pak jsem volala s Kuciakovými a ani jim se neozývali. Potom jsme zavolali na policii. Ještě mi říkali, že se nemáme stresovat. Já jim řekla, že Janko je investigativní novinář a jsou v ohrožení života,“ dodala.

10:01 - „Kdo jim dal právo sáhnout na život našich dětí? Taky mají děti,“ řekla na adresu obviněných Zlatica Kušnírová, matka zavražděné Martiny. „Byla to politická vražda. Zajímala mě Jankova práce. Dcera mi často říkala, že po telefonu nemůžeme mluvit,“ uvedla Kušnírová.

9:36 - Rodiče i bratr zavražděného novináře Jána Kuciaka i matka zavražděné Martiny Kušnírové uvedli, že budou vypovídat.

9:21 - Předvolaná sestra zavražděného novináře Mária Kuciaková se omluvila a k soudu se nedostavila vzhledem ke svému zdravotnímu stavu.

9:17 - K soudu se dostavili rodiče zavražděného novináře Jana a Jozef Kuciakovi a Zlatica Kušnírová, matka zavražděné Martiny.

9:05 - Policisté se samopaly přivedli do jednací síně obviněné Mariana Kočnera, Tomáše Szabóa a Alenu Zsuzsovou. Miroslav Marček, který se v pondělí k přiznal ke třem vraždám, se už soudního přelíčení na vlastní žádost zúčastňovat nebude. Soud jeho žádosti vyhověl.

Alena Zsuzsová u soudu v Pezinoku

Foto: Aleš Fuksa, Právo

Ostře sledovaný soud s údajnými vrahy a objednavateli slovenského investigativního novináře a jeho snoubenky začal v pondělí, necelé dva roky po činu. Ze zastřelení Kuciaka a Kušnírové viní obžaloba Miroslava Marčeka a Tomáše Szábóa.

Marček se během pondělní několikahodinové výpovědi k činu doznal.

Z objednání vraždy kriminalisté viní podnikatele Mariána Kočnera, ten vinu odmítl a přiznal se pouze k nedovolenému ozbrojování. Další z obžalovaných, Alena Zsuzsová, mu měla pomoci vraždu zprostředkovat. I ona to hned v úvodu líčení odmítla.

Během úterního jednání soud vyslechne celkem sedm svědků. Dopoledne příbuzné obou zavražděných a odpoledne pak před soudem stane jeden z klíčových svědků Zoltán Andruškó. Ten vraždu zprostředkoval a od začátku  s policií spolupracuje. Ve vězení už si za svůj podíl na činu odpykává patnáctiletý trest.

Let's block ads! (Why?)

https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMigAFodHRwczovL3d3dy5ub3Zpbmt5LmN6L3phaHJhbmljbmkvZXZyb3BhL2NsYW5lay9vbi1saW5lLXZyYXpkYS1rdWNpYWthLXUtc291ZHUtcHJvbWx1dmktcHJpYnV6bmktb2JldGktaS1rbGljb3Z5LXN2ZWRlay00MDMwOTgyMNIBAA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ON-LINE: Byla to politická vražda, tvrdí matka zastřelené Martiny Kušnírové - Novinky.cz"

Post a Comment

Powered by Blogger.